Nicholas Ghesquière | Το (ώριμο πια) enfant gâté της μόδας

της Κέλλυς Σταυροπούλου

Για πολλά χρόνια ήταν το enfant gâté της μόδας. Στα 25 του χρόνια ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής στον οίκο Balenciaga. Μέσα στα 15 χρόνια που έμεινε στο πόστο του, κατάφερε να «ξεσκονίσει» σε όλα τα επίπεδα το προφίλ του οίκου και να τον επιβάλει στον παγκόσμιο χάρτη -εκείνη τη δεκαετία ο Balenciaga θεωρήθηκε ως το πιο αναπτυσσόμενο εμπορικό brand παγκοσμίως. Το 2013 άλλαξε στέγη αναλαμβάνοντας καλλιτεχνικός διευθυντής στον οίκο Louis Vuitton όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα. Πλέον, στα 50 του, δεν είναι πια παιδί για να δικαιολογείται ο όρος enfant gâté, αλλά παραμένει ένας ιδιοφυής designer, ένα πολύτιμο ταλέντο, ένα σπάνιο φαινόμενο της μόδας. Προσωπικά τον εκτιμώ και τον παρακολουθώ χάρη σε διάφορες αφορμές που μου έδωσε για να είμαι πιστή ακόλουθος του.

Πέραν της πρότερης δυναμικής του προσέγγισης στον οίκο Balenciaga και του έργου του στο τιμόνι του Louis Vuitton -απ’ όπου πέτυχε να κάνει τον οίκο και πάλι συνώνυμο της αίγλης και της πολυτέλειας μετά την pop και κατά τα άλλα πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του Marc Jacobs-, πώς γίνεται να ξεχάσω εκείνο το σόου το 2017 στο μουσείο του Λούβρου; Τότε που κατάφερε για πρώτη φορά να ανοίξει τις βαριές πύλες του εμβληματικού μουσείου του Παρισιού για να δείξει τη χειμερινή συλλογή του 2017 και όλοι μείναμε να χαζεύουμε τις εικόνες, τα βίντεο και τον απόηχο του λαμπερού γεγονότος.

Σήμερα, εν μέσω πανδημίας, τίποτα δεν θυμίζει εκείνη την εποχή. Πριν λίγες εβδομάδες, στο πλαίσιο της αλλιώτικης αυτής παρισινής εβδομάδας μόδας, ο Nicholas Ghesquière δήλωσε: «Οι συνθήκες που αντιμετωπίζουμε μας κάνουν να σκεφτόμαστε πολύ διαφορετικά. Αυτή η σεζόν θα είναι διαφορετική από κάθε άποψη».  Πράγματι, παρά τα αντικειμενικά εμπόδια, εκείνος έκανε πάλι τα δικά του… Ως τόπος του σόου για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 ορίστηκε το ιστορικό κτήριο La Samaritaine. Πρόκειται για το γνωστό κτήριο των 20’s, που ανακαινίζεται εδώ και χρόνια και λίγο πριν το re-opening που αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας, o Ghesquière άδραξε την ευκαιρία για να κάνει εκεί το σόου του, στο οποίο παρευρέθηκαν δια ζώσης λίγοι μόνο προσκεκλημένοι, ενώ οι υπόλοιποι το παρακολούθησαν μέσα από κάμερες 360 μοιρών και ένα εντυπωσιακό live stream: «Οι διαδικτυακοί προσκεκλημένοι χειρίζονταν τις κάμερες από τα τηλέφωνα ή τα κομπιούτερ τους, ακολουθούσαν κατά βούληση τα μοντέλα, ένιωθαν τη μουσική και θέλω να πιστεύω ότι είχαν το feeling του χώρου και της επίδειξης» δήλωσε.

Όσο για το θέμα με το οποίο καταπιάστηκε αυτή τη φορά ήταν η ελευθερία της έκφρασης και τα «περιττά» όρια μεταξύ του γυναικείου και του αντρικού ντυσίματος: «Εδώ και χρόνια με απασχολεί η ιδέα του πώς τα ίδια ρούχα αφορούν διαφορετικά φύλα. Εκτός από τις γυναίκες και τους άντρες, υπάρχει μια ενδιάμεση ζώνη ανθρώπων -δεν θέλω να την αποκαλέσω γκρι, προτιμώ να της αποδώσω τις αποχρώσεις του ουράνιου τόξου. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν γυναίκες που προτιμούν κομμάτια της αντρικής συλλογής Louis Vuitton και αντίστοιχα άντρες που επιλέγουν σταθερά την γυναικεία μας συλλογή». Δεν είναι απαραίτητο ότι θα ενστερνιστούν όλοι την ματιά του πρωτοπόρου Nicholas Ghesquière. Είναι όμως απαραίτητο από όλους μας, ένα εξ’ αποστάσεως έστω -σημείο των καιρών- χειροκρότημα στην ακούραστη και προοδευτική του προσέγγιση στη μόδα.

Popular
Recent
Style