Modern Jesus | Alessandro Michele

της Κέλλυς Σταυροπούλου

Στο τιμόνι ενός brand-κολοσσού της παγκόσμιας μόδας βρίσκεται αυτός ο μποέμ -στιλιστικά τουλάχιστον- τύπος που, φέρνοντάς τον στον νου, το πρώτο που σκέφτεσαι είναι τα χαϊμαλιά του, το πυκνό μαύρο μούσι, τα μακριά μαλλιά και τα εμπριμέ κοστούμια που συνηθίζει να φορά. Όχι, ο Alessandro Michele, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci από το 2015, δεν περνά απαρατήρητος. Ούτε η δραστηριότητά του. Μετά την επιβλητική και αξιοσημείωτη δουλειά του Tom Ford στον Gucci, στο τέλος των ’90s και στις αρχές των ’00s, ο ιταλικός οίκος πέρασε έντονα μια περίοδο καμπής. Όταν αποφασίστηκε να πάρει τα ηνία ο ταλαντούχος σχεδιαστής από τη Ρώμη, τότε επικεφαλής στα δερμάτινα είδη του οίκου, το έργο που είχε να φέρει σε πέρας ήταν πολυδιάστατο και δύσκολο. Έπρεπε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις, να ανεβάσει τις «μετοχές» του brand στη συνείδηση των millennials, που τότε το θεωρούσαν ίσως λίγο φλύαρο ή ξεπερασμένο, και παράλληλα να διατηρήσει τον premium χαρακτήρα του οίκου, αποφεύγοντας να υποκύψει σε εμπορικές παγίδες και εφήμερα τεχνάσματα. Η αλήθεια είναι ότι τα κατάφερε όλα. Η αισθητική του Alessandro Michele ήταν σίγουρα διαφορετική από αυτό που είχαμε συνηθίσει για τον Gucci. Στοιχεία όπως η ρευστότητα, η βουκολική αίσθηση και ο μαξιμαλισμός μπήκαν στη συνάρτηση. O οίκος ήταν σε αναζήτηση νέου κοινού, το οποίο προέκυψε να είναι νεότερο σε ηλικία, λιγότερο αυστηρό και με έντονη την ανάγκη να ανήκει σε μια άλλη στιλιστική φυλή. Κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του εμπνευστή ίσως, είδαμε από την αρχή καρφιά, βελούδο, ογκώδη κουμπιά, ανοιχτά πουκάμισα, εμπριμέ. Ενδεικτική είναι η καμπάνια για τη φθινοπωρινή συλλογή του 2019, που μας μεταφέρει στο όνειρο του Michele για ένα σύγχρονο «συμπόσιο». Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στο αρχαιολογικό πάρκο Selinunte στη Σικελία, χρονολογούμενο από τον 7ο αιώνα π.Χ., με φόντο τα ερείπια των ναών. Σε αυτό το ιστορικό αρχαίο ελληνικό τοπίο της Ιταλίας, φίλοι και εραστές συναντιούνται για να συζητήσουν φιλοσοφικά και πολιτικά ζητήματα, να διαβάσουν ποιήματα, να παίξουν μουσική και να χορέψουν μαζί. Στους δε πρωταγωνιστές βρίσκουμε από surfers και bodybuilders μέχρι punk ομάδες.

 

 

Ένα χαρακτηριστικό του μάλλον εκκεντρικού σχεδιαστή είναι η εμμονή του με το παρελθόν. Το έχει ομολογήσει στη Vogue και είναι εμφανές και στο σπίτι του. Συγκεκριμένα έχει πει: «Δεν με αφορά το μέλλον, απλούστατα γιατί ακόμη δεν υπάρχει. Αντίθετα, με ενδιαφέρει πολύ το παρελθόν και το παρόν. Το διαμέρισμά μου είναι γεμάτο με αντίκες, τις οποίες όμως τοποθετώ σε γκρουπ στον χώρο – σαν μοντέρνα installation. Όμως, το παράδοξο είναι ότι η δουλειά του στον οίκο Gucci, αν και έχει σαφείς αναχρονισμούς, ωστόσο διακρίνεται από μια μοντέρνα οπτική. Αυτή η ισορροπία μεταξύ της σύνδεσης με το παλιό στιλ Gucci και της σύγχρονης μεταβλητότητας είναι το σημείο ακριβώς όπου το όραμα του Michele για τον ιταλικό οίκο βρίσκει το απόγειό του.

Πέρα από την καλλιτεχνική του προσέγγιση, η οποία ανέστησε τον Gucci, ο Michele είναι μια ιστορία από μόνος του. Τον αποκαλούν «σύγχρονο Ιησού» – άλλωστε μοιάζει πολύ στον Jared Leto. Φορά σειρές από δαχτυλίδια, φλοράλ κοστούμια, μεταξωτά bomber και τζιν. Μεγάλη είναι και η απήχησή του σε διάσημες προσωπικότητες. Η Lana del Rey, o Elton John και η Bjork είναι κάποιοι από τους ορκισμένους θαυμαστές του. Marketing wise, πάντως, καλά τα έχει πάει…

 

Photo by Ronan Gallagher

Popular
Recent
Style
error: MANCODE CONTENT IS PROTECT