Le cinema c’ est moi

του Χρήστου Ζαμπούνη

Το χθεσινό trailer του Netflix τα λέει όλα. Σε 2 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα παρελαύνουν ορισμένες από τις 71 παραγωγές της δημοφιλούς πλατφόρμας οικιακής ψυχαγωγίας. Πρεσβευτές της είναι διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες, οι οποίοι, με δύσκολο να κρυφθεί ενθουσιασμό, αγγέλλουν τον νέο κόσμο. «Λατρεύουμε τις ταινίες», λέει ο Ryan Reynolds, για να τον συμπληρώσει ο Dwayne Johnson: «Αλλά αυτό που λατρεύουμε περισσότερο είναι να τις κάνουμε για θεατές σαν και εσάς».

Η αγωνία του παλαιού κόσμου, δηλαδή των αιθουσαρχών κινηματογράφου, αποτυπώνεται στις στατιστικές μελέτες του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ελληνικού Box Office, η πτώσις έφθασε στο 70%, ήτοι από 9.500.000 εισιτήρια το 2019, σε 3.100.000 εισιτήρια το 2020. Ιστορικές και μη, αίθουσες απειλούνται με λουκέτο, την ίδια ώρα που οι διαδικτυακές πλατφόρμες σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Καθίσταται πρόδηλον ότι ακόμη και όταν ανοίξουν οι κινηματογράφοι, οι αισιόδοξοι το προσδιορίζουν γύρω στον Μάρτιο, η νέα συνήθεια θα έχει επηρεάσει πλείονες του ενός θεατές.

Κυρίαρχος του παιχνιδιού αναδεικνύεται την αυγή του 2021 το Netflix, με τους ανταγωνιστές του, το Apple TV+, το Amazon, το ΗΒΟ Μax και το Disney+, να ασθμαίνουν να το φτάσουν. Οι οικονομικές προσφορές του Netflix προς τους «επαγγελματίες του επαγγέλματος», κατά την προσφιλή φράση του Jean Luc Godard, θυμίζουν την M.G.M. στην χρυσή της εποχή. Ελάχιστοι δύνανται να τις αρνηθούν. Αυτοδικαίως, λοιπόν, και αυταρέσκως η δυναμική πλατφόρμα περιεχομένου «εμφανίζεται» στο νέο της trailer να παραφράζει τον Λουδοβίκο 14ο: «Le cinema c’ est moi». Ο Κινηματογράφος είμαι εγώ.

Opinions