Η ώρα του Dior

του Χρήστου Ζαμπούνη

Στο Lecce, πέρυσι, επελέγη η κεντρική πλατεία για την παρουσίαση της Συλλογής «Croisiere 2021», χωρίς κοινό. Στο Marrakesh, πρόπερσι, η επίδειξις επραγματοποιήθη στο «El Badi Palace». Εφέτος ήταν η σειρά της ελληνικής πρωτευούσης. Με μία λιτή του ανακοίνωση πριν από ολίγες ημέρες, ο Οίκος εξήγησε πως εκτός του ότι η Αθήνα είναι «ένας εξαιρετικός προορισμός, λίκνο του Δυτικού Πολιτισμού», ήθελε να τιμήσει μία ιστορική φωτογράφιση στην Ακρόπολη πριν από 70 έτη, για τα φορέματα υψηλής ραπτικής του Christian Dior.

Για τους γνωρίζοντες, οι προετοιμασίες είχαν αρχίσει πολύ πριν. Τον Δεκέμβριο του 2020 για παράδειγμα, ένα τοπικό μέσον της Κρήτης ανέφερε την άφιξη στα Ανώγεια, κλιμακίου του Οίκου, για να επισκεφθεί εργαστήριο κατασκευής κρητικών στολών. Στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους, τα ίδια στελέχη, με επί κεφαλής την καλλιτεχνική διευθύντρια Maria-Grazia Chiuri, επεσκέφθησαν την Ακρόπολη, το Ηρώδειο, τον Ναό του Ηφαίστου, το Παναθηναϊκό Στάδιο, τον Ναό του Ποσειδώνος στο Σούνιο, και τον Ναό του Διός στην Νεμέα.

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού ανέφερε πως εφ’ όσον υποβληθεί επίσημο αίτημα, «θα εξετασθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Νόμο 3028/2002 περί Προστασίας των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Αμέσως ξύπνησαν «μνήμες Gucci 2017», όταν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (Κ.Α.Σ.) είχε αρνηθεί την διοργάνωση επιδείξεως Μόδας του ιταλικού Οίκου στον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως παρά την γενναιόδωρη πρόταση χορηγίας 2.000.000 ευρώ υπέρ των αναστηλωτικών έργων.

Εν έτει 2021 και με νέα κυβέρνηση, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης στρέφεται προς τους αρμοδίους που θα κληθούν να διαπραγματευθούν και να αποφασίσουν για την χορήγηση ή μη, αδείας στον χώρο που τελικώς θα επιλεγεί. Οι έννοιες της Προστασίας και της Αναδείξεως των Αρχαιοτήτων αναμένεται να «ξιφομαχήσουν» και πάλι, με το αποτέλεσμα να είναι αβέβαιον.

Opinions