Unico Marcello

Born on this day!

Ήταν το alter ego του Φεντερίκο Φελίνι στο «8½» και –μάλλον και– στην «Dolce Vita». Αγαπήθηκε όσο λίγοι ηθοποιοί, γιατί έδινε την αίσθηση πως ήταν ένας από το κοινό του. Οι ρόλοι που διάλεγε ήταν συνήθως εκείνοι του «καθημερινού ανθρώπου»: ενός γοητευτικού πάντα, βέβαια Ιταλού, όχι όμως και του τυπικού Λατίνου εραστή με τον οποίο πολλοί προσπάθησαν άστοχα να τον ταυτίσουν και που ο ίδιος επίμονα αρνήθηκε σε όλη του τη ζωή. Ηθοποιός με απαράμιλλη ικανότητα να μετασχηματίζεται κάθε φορά σε κάποιον άλλον –σε Σικελό βαρόνο στο «Διαζύγιο αλά ιταλικά» του Πιέτρο Τζέρμι, σ’ έναν πολιτικό στο «Μετέωρο βήμα του πελαργού» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, σε κουρασμένο επαναστάτη στο «Allonsanfan» των αδερφών Ταβιάνι κ.λπ.–, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι υπήρξε, με μία λέξη, εμβληματικός.

Αν και σταρ, ο Μαστρογιάνι δεν ήταν καθόλου ναρκισσιστής. Περιφρονούσε μάλιστα το Χόλιγουντ και ό,τι εκείνο αντιπροσώπευε: η υπερβολή σε όλα (φιλοδοξία, πλούτη, καριέρα) του ήταν απλώς άγνωστη. Και φυσικά, σαν κάθε Ιταλός που σέβεται τον εαυτό του, υπήρξε λάτρης των ωραίων γυναικών. Περιέργως, δεν υπήρξε ποτέ αληθινό ζευγάρι με τη Σοφία Λόρεν, με την οποία είχαν απίστευτη χημεία στην οθόνη, και νέοι, αλλά και σε ώριμη ηλικία (το 1994 εμφανίστηκαν μαζί στο «Pret-a-Porter »του Ρόμπερτ Άλτμαν, όπου η Λόρεν επανέλαβε με φοβερή αυτοπεποίθηση τη σκηνή του στριπτίζ στο «Χθες, σήμερα, αύριο» του Ντε Σίκα, σαράντα χρόνια αργότερα). Συνδέθηκε ερωτικά όμως με άλλες γυναίκες που άφησαν εποχή, όπως η Φέι Ντάναγουεϊ, η Ανούκ Εμέ, η Κλαούντια Καρντινάλε και βέβαια η Κατρίν Ντενέβ, με την οποία απέκτησαν την Κιάρα Μαστρογιάνι, επίσης ηθοποιό. Το ότι όλες αυτές οι θρυλικές και open σχέσεις ήταν εξωσυζυγικές και πως εκείνος ήταν παντρεμένος από το 1950 με την Ιταλίδα τηλεοπτική και θεατρική ηθοποιό Φλόρα Καραμπέλα, η οποία παρεμπιπτόντως δεν έκανε ποτέ αίτηση διαζυγίου, ήταν μια μικρή λεπτομέρεια.

Popular
Recent
About Men