Marcello Mastroianni: Un Uomo, Mille Donne

Το πρόσωπο του έγινε συνώνυμο του Ιταλικού σινεμά. Πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 100 ταινίες των σπουδαιότερων Ιταλών σκηνοθετών (Fellini, Visconti, Vittorio De Sica, Antonioni κ.α) μέσα στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Το προσωνύμιο του ως «Latin Lover» του αποδόθηκε μετά τον πρώτο πολύ σημαντικό ρόλο του στην ταινία La Dolce Vita, το 1960 –που αποτελεί και το μεγάλο του breakthrough. Από τότε δεν άλλαξε ποτέ αυτό. Ο Marcello Mastroianni ήταν το απόλυτο αντρικό σύμβολο του Ιταλικού σινεμά. Ο άντρας που τα κορίτσια εκείνης της εποχής είχαν σε αφίσα πάνω από το κρεβάτι τους. O εραστής των πιο διάσημων και όμορφων γυναικών της εποχής του. Ο ίδιος βέβαια όταν ρωτήθηκε γιατί πιστεύει ότι ο Fellini του εμπιστεύτηκε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία La Dolce Vita, απάντησε «γιατί έχω πολύ κοινό πρόσωπο». Είναι κι αυτό μια εκδοχή…

Η ερωτική ζωή του πάντως ίσως να υπήρξε πιο περιπετειώδης και ενδιαφέρουσα από το σενάριο κάθε ταινίας.

Ο Ιταλός με το cool χαμόγελο, το πονηρό βλέμμα και τις άνετες χειρονομίες αποτύπωσε αβίαστα, σε όψη και συμπεριφορά, αυτό που σήμερα –συχνά απρόσκοπτα- ονομάζουμε bon vivant, γι αυτό και οι άντρες τον ζήλευαν ενώ οι γυναίκες τον ήθελαν. Εκτός από τις διάσημες συμπρωταγωνίστριες του, που τυχαίνει να αποτελούν τα σύμβολα θηλυκότητας εκείνης της εποχής, τον ήθελαν και οι γυναίκες όλου του πλανήτη. «Δεν είμαι όμορφος, ούτε και σπουδαίος καλλιτέχνης. Κάνω τα πράγματα απλά και αυτή είναι η δύναμη μου»: είχε δηλώσει ο ίδιος.

Αμφιβάλλω για το αν οι γυναίκες της ζωής του είχαν την ίδια άποψη.

 

Faye Danaway

Γνωρίστηκαν στα γυρίσματα της ταινίας A Place for Lovers (1968) του Vittorio De Sica. Το κλασικό ειδύλλιο του σινεμά και της πραγματικής ζωής: στην ταινία, μια άτυχη Αμερικανίδα που ερωτεύεται έναν γοητευτικό Ιταλό. Στη ζωή, δύο ηθοποιοί που ερωτεύονται από το πρώτο τους κινηματογραφικό φιλί. Η σχέση τους κράτησε 3 χρόνια. Ο λόγος που χώρισαν ήταν γιατί η Dunaway ήθελε να τον παντρευτεί και να κάνει μαζί του παιδιά, ενώ ο ίδιος αρνιόταν να πάρει διαζύγιο από την γυναίκα του. Λέγεται ότι ήταν η πιο ευτυχισμένη και ταιριαστή σχέση που έκανε ποτέ ο Mastroianni. Ο ίδιος έχει ομολογήσει, μετά από χρόνια, ότι έχει μετανιώσει που την έχασε τότε. «Θα το μετανιώνω για όλη μου τη ζωή» είχε πει χαρακτηριστικά.

Catherine Deneuve

Οι δυο τους αποτέλεσαν το χρυσό ζευγάρι του Ευρωπαϊκού σινεμά στα 70’s. Έκαναν μαζί πέντε ταινίες, μια παθιασμένη σχέση διάρκειας τεσσάρων ετών και μια κόρη. Καμία από τις κοινές τους ταινίες δεν θεωρείται αμιγώς κλασική, αλλά όλες τους είχαν τόλμη, αλήθεια και μια Ευρωπαϊκή γοητεία. Η Deneuve, σε αντίθεση με την Faye Dunaway, δεν ζήτησε ποτέ από τον Mastroianni να χωρίσει τη σύζυγο του, ούτε καν μετά τη γέννηση της κόρης τους. Παρέμειναν εραστές μέχρι τη στιγμή που η Γαλλίδα ηθοποιός τον χώρισε δηλώνοντας: «Φαίνεσαι γλυκός και ευγενικός και στην πραγματικότητα είσαι ένας τερατώδης εγωιστής». Η κόρη τους, Chiara Mastroianni, που όταν τελείωσε η σχέση των γονιών της ήταν μόλις 2 ετών, είχε πει σε μια συνέντευξη: «Όλοι με ρωτάνε για τους γονείς μου, ενώ εγώ -ως ζευγάρι- τους ξέρω λιγότερο καλά απ’ όλους. Τους έχω δει να φιλιούνται μόνο στις ταινίες!».

Brigitte Bardot

Τα θελκτικά στιγμιότυπα μεταξύ της σέξι Γαλλίδας και του γοητευτικού Ιταλού που είδαμε μέσα από την ταινία A Very Private Life ήταν προϊόν καλής σκηνοθεσίας από κάθε άποψη. Στην πραγματικότητα αυτοί οι δύο δεν τα βρήκαν ποτέ. Η Bardot αν και στην αρχή ήταν ενθουσιασμένη, μετά άρχισε να σιχαίνεται το project. Ο Mastroianni από πλευράς του λέγεται ότι δεν μπορούσε να την ανεχτεί και έκανε υπομονή. Τέλος καλό, όλα καλά.

Anouk Aimée

Μοιράστηκαν τη δόξα της κοινής τους συμμετοχής σε δύο από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της εποχής τους, τις 8½ και La Dolce Vita –και οι δύο του Federico Fellini. Το μεταξύ τους ειδύλλιο κράτησε μόλις 3 μήνες. Κάτι σαν καλοκαιρινός έρωτας, αφού η διάρκεια του ήταν από τον Μάιο του 1959 μέχρι τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς. Υποθέτουμε με όλα τα καλά και τα κακά που έχει ένα ειδύλλιο θερινής σεζόν.

Anita Ekberg

Στην ταινία La Dolce Vita εκτός από την Aimée, πρωταγωνιστούσε και η Anita Ekberg. Όποιος έχει δει την ταινία σίγουρα θυμάται τη σκηνή με την γυναίκα με τα ξανθά μακριά μαλλιά και το μαύρο φόρεμα να φωνάζει «Marcello, Marcello» μέσα στη Fontana di Trevi –μια από τις πιο εμβληματικές σκηνές του Ιταλικού σινεμά. Η Σουηδή Ekberg μετά από αυτή τη σκηνή θεωρήθηκε sex symbol της εποχής της, ενώ ο Fellini είχε παρομοιάσει την ομορφιά της με νεαρής θεάς: «το φωτεινό της δέρμα, τα κρυστάλλινα μπλε μάτια της, τα χρυσά μαλλιά της… η προσωποποίηση του joie de vivre» ήταν η περιγραφή του για την πρωταγωνίστρια του. Αντίθετα ο Mastroianni έλεγε ότι του θυμίζει στρατιώτη του Γερμανικού στρατού που τον καλούσε για άσκηση. Χρειάστηκε να περάσουν μαζί μια εβδομάδα γυρισμάτων μέσα στα νερά του σιντριβανιού για να αλλάξει γνώμη και τελικά να αισθανθεί όχι μόνο σεβασμό, αλλά και έλξη.

Sophia Loren

Λένε ότι αυτοί οι δύο Ιταλοί σταρ σε συνδυασμό ενέπνευσαν ένα διαφορετικό και πιο εκλεπτυσμένο για την εποχή lifestyle σε όποιον είδε τις ταινίες τους -15 στο σύνολο τους. Κάθε μια από αυτές διέθετε τον απαραίτητο ρομαντισμό και το κατάλληλο σκηνικό ώστε να προκαλεί συγκίνηση και ονειροπόληση στο κοινό -κάτι που το ‘60 και το ‘70 οι θεατές το αναζητούσαν με μανία. Ο Mastroianni και η Loren όσες φορές συναντήθηκαν στη μεγάλη οθόνη ήταν σαν να έπαιζαν για τον κάθε θεατή ξεχωριστά. Ο καθένας μπορούσε να ταυτιστεί, να συγκινηθεί, να ανασύρει στο μυαλό του τη δική του ερωτική ιστορία, το προσωπικό του σενάριο αγάπης και πάθους. Μάλιστα η ταινία Yesterday, Today and Tomorrow έγινε αφορμή να γραφτεί ότι πρόκειται για το πιο δημοφιλές κινηματογραφικό ζευγάρι του 20ου αιώνα. Η Loren είχε πει σχετικά: «Αυτή η χημεία συμβαίνει σπάνια στο σινεμά. Εγώ και ο Marcello την είχαμε από την πρώτη στιγμή».

της Κέλλυς Σταυροπούλου

 

photos: Getty Images/Ideal Image

Popular
Recent
About Men