Tough Goals
[ssba]

του Mark Bailey

Αθλητές και experts της επιβίωσης σε ακραίες καταστάσεις, συμβουλεύουν για το πως να νικήσεις το άγχος και να στοχεύσεις σε πιο φιλόδοξες προκλήσεις.

Οι εξερευνητές, εκείνοι που αναζητούν την περιπέτεια, οι experts της επιβίωσης και οι αθλητές αντοχής χτίζουν την καριέρα τους υποβάλλοντας τους εαυτούς τους σε ακραίες καταστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι είναι εξειδικευμένοι στην αντιμετώπιση των ζητημάτων, που οι περισσότεροι από εμάς βρίσκουν δύσκολα. Αποφασίσαμε να τους ρωτήσουμε για τις ψυχολογικές τεχνικές που χρησιμοποιούν για να ανταπεξέλθουν στα όρια των δυνατοτήτων τους, οπότε παρακάτω μπορείς να βρεις κάποιες συμβουλές, που θα σε εξοπλίσουν, για να επιβιώσεις από τις δοκιμασίες της καθημερινής ζωής .

Για την αυτοπεποίθηση από την ορειβάτη Mollie Hughes.

Ξεπέρασε ζητήματα εμπιστοσύνης και αυτοπεποίθησης, όταν έγινε η νεότερη γυναίκα που έφτασε στην κορυφή του Everest τόσο από τη Νότια (2012) όσο και από τη Βόρεια (2017) πλευρά.

Ο καλύτερος τρόπος να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση είναι βήμα-βήμα λέει η Mollie Hughes. «Για μένα, ξεκίνησε με ένα απλό κάμπινγκ στο σχολείο. Μικρότερα ταξίδια έχτισαν την αυτοπεποίθησή μου σταδιακά, έτσι ήξερα ότι κάποια στιγμή θα μπορούσα να φτάσω στην κορυφή ενός βουνού. Η αναγνώριση των μικρο-επιτυχιών σου παρέχει μια τράπεζα θετικών αναμνήσεων για να τις αξιοποιήσεις. Η εμπιστοσύνη απορρέει από τη γνώση και οι ενέργειές σου μπορούν να επηρεάσουν θετικά ένα αποτέλεσμα. Εστιάζοντας έτσι στις διαδικασίες ενός έργου, αντί στις πιθανές συνέπειες, μπορείς με αυτό τον τρόπο να ενισχύσεις την αυτοπεποίθησή σου».

Για την ανακάλυψη της εσωτερικής ειρήνης από τον μαραθωνοδρόμο Jez Bragg.

Έχει μάθει ότι η ουσιώδης σκέψη μπορεί να ηρεμήσει το μυαλό – οπουδήποτε, από το γραφείο μέχρι σε μια κούρσα 160χλμ.

«Το μυστικό είναι να επικεντρωθείς στο σημείο που βρίσκεσαι και να εναρμονιστείς με το περιβάλλον σου», λέει ο Βρετανός μαραθωνοδρόμος, ο οποίος, το 2013, έτρεξε το μήκος της Νέας Ζηλανδίας στο μονοπάτι Te Araroa των 3.000 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας 12 ζεύγη παπουτσιών. «Εσύ εστιάζεις στη θέα, τον καιρό και στο πώς αισθάνεται το σώμα σου. Με το να επικεντρώνεσαι στη στιγμή, η καταστροφική σκέψη σταματάει».

Για την επιβίωση μέσα από δύσκολες στιγμές από την ποδηλάτη αντοχής Juliana Buhring.

Έμαθε να αντεπεξέρχεται σε δύσκολες καταστάσεις όταν, το 2012, έγινε η γρηγορότερη γυναίκα που έκανε το γύρο του κόσμου με το ποδήλατο. Η ποδηλάτης αντοχής Juliana Buhring κατά τη διάρκεια των 152 ημερών και της Οδύσσειας των 29.060km, πέρασε μέσα από έναν κυκλώνα στην Ινδία και υπέστη υποθερμία στη Νέα Ζηλανδία.

Για να επιβληθεί στο μυαλό της στις δύσκολες στιγμές, έχει δημιουργήσει μια «εργαλειοθήκη» διάφορων στρατηγικών αυτο-ομιλίας για διαφορετικές στιγμές. Για να καταπολεμήσει τον πόνο ή την πλήξη, χρησιμοποιούσε μια θετική στάση: «Θα έλεγα στον εαυτό μου,« Είναι διασκεδαστικό … τι διασκεδαστική βόλτα», το οποίο βοηθάει το μυαλό σου να σταματήσει ό,τι δεν θες να σκέφτεσαι».

Για το συντριπτικό “χάος” από τον πολικό εξερευνητή Ben Saunders.

Ένα απαιτητικό πρόγραμμα εργασίας μπορεί κάποιες φορές να σε κάνει να αισθάνεσαι ότι η ζωή σου είναι εκτός ελέγχου, αλλά ο Βρετανός εξερευνητής Ben Saunders έρχεται αντιμέτωπος καθημερινά με πραγματικές καταστάσεις ζωής ή θανάτου.

«Σε πολικό έδαφος, είσαι απόλυτα αυτάρκης, έτσι μπορείς να νιώσεις ευλογημένος», λέει ο Saunders, ο οποίος, με τον συνοδοιπόρο Tarka L’Herpiniere, περπάτησαν 2,913 χιλιόμετρα σε όλη την Ανταρκτική το 2013-14 για να ολοκληρώσουν το μακρύτερο ανθρώπινο πολικό ταξίδι στην ιστορία.

Σύμφωνα με τον Saunders, το κλειδί για να αντιμετωπίσεις τόσο δύσκολες καταστάσεις είναι να χωρίσεις τις σκέψεις σου. «Έχω μάθει να μην καταναλώνω ψυχική ενέργεια σε πράγματα που δεν μπορώ να αλλάξω», λέει. «Σε πολικά περιβάλλοντα, δεν μπορείς να ελέγξεις την ορατότητα, την ταχύτητα του ανέμου ή τις συνθήκες χιονιού. Συνεπώς, προάγω την περιορισμένη ενέργεια που έχω για πράγματα που μπορώ να αλλάξω». Επίσης, επισημαίνει ότι όλοι πρέπει να αναλάβουν νέες ευθύνες – ακόμα κι αν αυτό είναι δύσκολο – γιατί εξασκούν το μυαλό. «Μεγάλες προκλήσεις, όπως οι μαραθώνιοι, σου δίνουν κάτι να ελπίζεις: την επόμενη φορά που θα αγχωθείς, θα ξέρεις ότι έχεις περάσει χειρότερα στο παρελθόν και μπορείς να τα καταφέρεις και τώρα».

Για την αποβολή των αρνητικών σκέψεων από τον εξερευνητή Ed Stafford

Έγινε ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε το μήκος του Αμαζονίου το 2008-10, και έπρεπε να περάσει 860 ημέρες γνωρίζοντας ότι σε οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να συναντήσει λαθρέμπορους ναρκωτικών ή ακόμη και δηλητηριώδη φίδια. Ο λόγος για τον εξερευνητή Edd Stafford, ο οποίος, προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτή την κατάσταση, εστίασε σε δύο τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν τον καθένα να εξουδετερώσει τις αμφιβολίες και τις ανησυχίες. Η πρώτη είναι ο καθημερινός διαλογισμός και η δεύτερη προέρχεται από τη φιλοσοφία των Αβοριγίνων.

«Οι άνθρωποι αυτοί πιστεύουν ότι έχουμε τρία μυαλά», λέει. «Το μεγαλύτερο βασίζεται στο θάρρος και στο ένστικτο, το επόμενο βασίζεται στην καρδιά, και το μικρότερο είναι η λογική του μυαλού και για να ανταπεξέλθεις σε αυτές τις στιγμές θα πρέπει να τα επαναπροσδιορίσεις. Εάν ζεις με τη λογική, δεν μπορείς να αποφύγεις τις ανησυχίες και τους φόβους. Είναι καλύτερο να ακολουθήσεις το ένστικτό σου για το τι είναι καλό ή κακό και τι θα σε κάνει ευτυχισμένο ή λυπημένο και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσεις το συναίσθημα και τη λογική ως φίλτρα πριν αναλάβεις δράση».

Για την εύρεση της ροής σου από τον kayaker Rafael Ortiz

Για να πετύχεις τον στόχο σου ή να βγάλεις εις πέρας μία εξωτερική πρόκληση, θα πρέπει να βρεις τη ροή σου – αυτό το συναίσθημα έντονης συγκέντρωσης που σου επιτρέπει να αγνοήσεις τους περισπασμούς. Αυτή είναι ακριβώς η φιλοσοφία του Μεξικανού kayaker Rafael Ortiz όταν κωπηλατεί στους φονικούς καταρράκτες, γνωρίζοντας ότι οποιαδήποτε έλλειψη προσοχής θα μπορούσε να αποβεί μοιραία.

Το 2013, ο Ortiz, με σκοπό τη μέγιστη εστίαση, χρησιμοποίησε την διαδικασίας της οπτικοποίησης για να διασχίσει τα πιο απομακρυσμένα νερά του κόσμου – μία ακολουθία συνεχόμενων πτώσεων στο Rio Santo Domingo του Μεξικού, που φτάνουν τα 27 μέτρα.

Όπως αναφέρει και ο ίδιος: «Η διαδικασία αυτή βοηθάει τη διοχέτευση των ψυχικών σου πόρων σε μια συγκέντρωση. Σκέφτομαι την πορεία που θα ακολουθήσω, τις αντιδράσεις μου σε κάθε μικρό κύμα ή βράχο που μπορεί να συναντήσω. Είναι λίγο σαν εκπαίδευση εικονικής πραγματικότητας, παίζοντας ένα βίντεο στο μυαλό σου. Όταν έρχεται η μεγάλη πρόκληση, αισθάνεσαι τόσο επικεντρωμένος, γιατί είναι σαν να το έχεις ήδη κάνει».

Courtesy of Red Bull

[ssba]
Popular
Recent
About Men
error: MANCODE CONTENT IS PROTECT