Rally of the Gods

Αγωνιστικά αυτοκίνητα με τα χρώματα των ομάδων και των χορηγών μέσα σε σύννεφα σκόνης σε σκληροτράχηλους χωμάτινους δρόμους. Οι θεατές πάνω σε λόφους να περιμένουν τον χαρακτηριστικό ήχο των μηχανών. Εικόνες από το Rally Acropolis, έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες του ERC (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι). Ελπίζουμε σύντομα ξανά του WRC. Με ένδοξο παρελθόν μην έχοντας να ζηλέψει τίποτα από ανάλογους αγώνες. Διοργανώθηκε πρώτη φορά το 1953 και από τότε αποτελεί θεσμό. Στις ειδικές διαδρομές του έχουν λάμψει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα των αγώνων ράλι. Ένας εκ των ελλήνων πρωταγωνιστών, ο οδηγός Γιώργος Φιλιππίδης τον οποίο συναντήσαμε και μας μίλησε για την δική του εμπειρία από το Rally Acropolis.

Τι σημαίνει όμως ράλι στην Ελλάδα; «Το ράλι στην Ελλάδα είναι θεσμός για πάνω από 60 χρόνια με το 1ο Rally Acropolis, τον εθνικό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι να λαμβάνει χώρα το 1953. Αγαπημένο σπορ για τους περισσότερους καθώς δοκιμάζει οδηγούς και συνοδηγούς σε όλες τις συνθήκες όπως τους χωμάτινους δρόμους στα Ελληνικά δάση, στις λάσπες, στην καυτή άσφαλτο και στους γκρεμούς επαρχιακών δρόμων, την καταρρακτώδη βροχή και την ομίχλη. Στην Νορβηγία για παράδειγμα είχαμε την εμπειρία να τρέξουμε σε χιονισμένους δρόμους στους -25 °C και τα λάστιχα να προσπαθούν να μας κρατήσουν στα χιόνια και τους πάγους. Το παιχνίδι με τις καιρικές συνθήκες είναι μέρος του ράλι».

 

Και πως άραγε βλέπει ο ίδιος την σημαντικότερη διοργάνωση, το Rally Acropolis; «Είναι σίγουρα ο μεγάλος εθνικός αγώνας όπου κάθε χρόνο έρχονται συμμετέχοντες από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, εργοστασιακές ομάδες, επαγγελματίες οδηγοί και ερασιτέχνες με στόχο να δοκιμάσουν πληρώματα και αυτοκίνητα στα πολύ σκληρά ελληνικά χώματα. Ιερά χώματα όπως τα αποκαλούν οι hardcore fans. Νίκη στο Rally Acropolis για έναν οδηγό είναι ίσως ανάλογη με νίκη σε Ολυμπιάδα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια λόγω των οικονομικών δυσκολιών στην Ελλάδα, δεν καταφέραμε να ενταχθούμε στο calendar του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι WRC, αλλά τουλάχιστον καταφέραμε να κρατήσουμε την θέση μας στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι ERC(Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι). Όλοι ευελπιστούμε ότι ο αγώνας του Acropolis, σύντομα θα επιστρέψει στο WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι)».

Ποιο αυτοκίνητο θα οδηγήσετε στην επόμενη συμμετοχή σας;

«Φέτος αποφασίσαμε να τρέξουμε με αυτοκίνητο της υψηλότερης κατηγορίας R5 Rally Acropolis, μιας και το Mitsubishi Evo9 που έχουμε και κερδίσαμε το περσινό πανελλήνιο πρωτάθλημα έχει αρχίσει πλέον να γερνάει. Στο πνεύμα του συναγωνισμού θέλουμε να έχουμε τα ίδια όπλα με τους ξένους οδηγούς για να μπορέσουμε να παλέψουμε για μια υψηλή στην γενική κατάταξη του αγώνα».

Πως συμβάλει στον αγώνα ο συνοδηγός;

«Με απλά λόγια θα σας πω, πως χωρίς συνοδηγό, δεν υπάρχει ράλι. Σε αντίθεση με αγώνες ταχύτητας , όπου διεξάγονται σε κλειστές πίστες, με την καλύτερη διοργάνωση εκείνη της Formula 1, το ράλι είναι ομαδικό άθλημα. Το ράλι λαμβάνει χώρα σε δρόμους κανονικούς, με τα πληρώματα να τρέχουν ενάντια στο χρόνο και όχι ενάντια σε άλλα αυτοκίνητα. Οι δρόμοι αυτοί κλείνουν στην καθημερινή κυκλοφορία όταν διεξάγονται αγώνες ράλι, λέγονται ειδικές διαδρομές στις οποίες το πλήρωμα καλείται να τρέξει στον μικρότερο δυνατό χρόνο. Ο οδηγός λοιπόν βασίζεται στον συνοδηγό, ο οποίος του δίνει οδηγίες γνωστές ως σημειώσεις για το πως απλώνεται ο χρόνος μπροστά του. Αν λοιπόν ο Λεωνίδας Μαχαίρας, ο συνοδηγός μου, έχει πρόβλημα με την φωνή του, έτσι όπως και οι τραγουδιστές, εγώ σαν οδηγός μάλλον θα πρέπει να ακυρώσω την συναυλία. Ομαδική δουλειά λοιπόν με τον Λεωνίδα να τραγουδάει και εγώ να προσπαθώ να χορέψω στον ρυθμό του υποθέτω».

Με έδρα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη Λαμία, πραγματοποιείται από χθες μέχρι και σήμερα το Seajets Ράλι Ακρόπολις 2017. Ο Γιώργος Φιλιππίδης μαζί με τον συνοδηγό του Λεωνίδα Μαχαίρα, δίνουν και φέτος τον καλύτερο τους εαυτό.

 

Popular
Recent
About Men