Mille Miglia: ο πιο «όμορφος» αγώνας στον κόσμο

Όλα ξεκίνησαν στην Brescia. Για να καταλάβουμε την αγάπη που έχουν οι κάτοικοι της Brescia για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πρέπει να γυρίσουμε τα ρολόγια μας πίσω 118 χρόνια και συγκεκριμένα στις 14 Μαρτίου 1899, όταν κατά τη διάρκεια του αγώνα Βερόνα-Μάντουα-Μπρέσια -Βερόνα ο Ettore Bugatti, ο οποίος ήταν και ο νικητής, πέρασε μέσα από την Brescia οδηγώντας το τρίκυκλο Prinetti & Stucchi όχημά του, εντυπωσιάζοντας τους πάντες.

Ήταν η πρώτη φορά που οι κάτοικοι της πόλης έβλεπαν σπορ αυτοκίνητο και στα μάτια τους μάλλον θα φάνταζε σαν κάτι μεταξύ μεταλλικού δράκου και τρένου. Ήταν μια πραγματικά μαγική εποχή. Το τέλος της βιομηχανικής επανάστασης και η αυγή του νέου αιώνα ήταν η ιδανική συγκυρία για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι όλα αυτά συνέβαιναν πριν από σχεδόν 120 χρόνια και ότι οι άνθρωποι που συνέβαλαν στο να γίνει πραγματικότητα ο αγώνας αυτός πριν από μόνο λίγα χρόνια οδηγούσαν άλογα και άμαξες. Η αγάπη των κατοίκων της Brescia γι’ αυτό το καινούργιο σπορ ήταν τόσο μεγάλη και η εξέλιξή της τόσο ραγδαία, που η πόλη απέκτησε τον δικό της αγώνα μόλις λίγους μήνες αργότερα, στις 10 Σεπτεμβρίου 1899. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στις αρχές του 20ού αιώνα έξι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν την έδρα τους στην Brescia. Λένε για τους κατοίκους της ότι στις φλέβες τους ρέει βενζίνη αντί για αίμα. Το 1904 ολοκληρώθηκε το οδικό δίκτυο που ενώνει τις πόλεις Brescia-Cremona-Mantua, δημιουργώντας ένα «circuit» 185 χιλιομέτρων, στο οποίο οι οδηγοί έπρεπε να πραγματοποιήσουν δύο γύρους. Ο πρώτος αγώνας έλαβε χώρα στις 5 Σεπτεμβρίου 1904. Το 1922 ίσως ήταν η πιο σημαντική ημερομηνία στη σειρά των γεγονότων που οδήγησαν στην ίδρυση του θρυλικού αυτού αγώνα. Ο Arturo Mercanti «ανοίγει» την πίστα της Monza και το ιταλικό grand prix μεταφέρεται εκεί, και μαζί με αυτό όλη η αίγλη και η «μαγεία» του νέου σπορ, που είχε κατακτήσει όλους τους Ιταλούς. Οι κάτοικοι της Brescia αντεπιτίθενται και ιδρύουν δική τους αυτοκινητιστική λέσχη, το 1926, η οποία είναι αυτόνομη και ουδεμία σχέση έχει με αυτήν του Μιλάνου, στην οποία βρισκόταν υπό την αιγίδα της από το 1906. Το ενδιαφέρον του κοινού πρέπει να γυρίσει στην Brescia. Στις 18 Ιανουαρίου 1927 ανοίγουν στην Corso Magenta τα επίσημα γραφεία του Mille Miglia και «γεννιέται» ο ιστορικός αγώνας.

Racing and style

Η σχέση των Ιταλών με το στυλ είναι μοναδική, αλλά και στους αγώνες; Υπάρχει μια αληθινή ιστορία που διαδραματίστηκε σε έναν αγώνα Mille Miglia, που αποδεικνύει ακριβώς αυτό. Αφορά τον αγώνα του 1950, όταν ο 22χρονος τότε Κόμης Giannino Marzotto αποφάσισε να λάβει μέρος. Ο νεαρός «ευγενής» είχε καταγωγή από το Valdagno και η οικογένειά του ήταν ιδρύτρια της μεγαλύτερης ιταλικής εταιρείας υφασμάτων.

Ο Giannino εμφανίστηκε στη Viale Venezia, όπου ήταν παρατεταγμένα όλα τα αυτοκίνητα, φορώντας ένα εντυπωσιακό «διπλόπετο» σταυρωτό κοστούμι. Αφού δέχτηκε τον χλευασμό των υπόλοιπων οδηγών, που ήταν ντυμένοι με φόρμες, προς μεγάλη έκπληξη όλων δεν άλλαξε ποτέ και ξεκίνησε τον αγώνα πίσω από το τιμόνι της Ferrari 195s Berlinetta και έτσι ακριβώς τον τελείωσε, με μόνη διαφορά ότι ο «κοστουμαρισμένος» κύριος τερμάτισε πρώτος, με όλους τους επαγγελματίες οδηγούς που τον κορόιδευαν αρχικά πίσω του. Από εκείνη την ημέρα όλοι τον αποκαλούσαν «χαϊδευτικά» doppiopetto, ο «διπλόπετος».

Για την ιστορία, πρέπει να αναφέρουμε ότι ο Giannino Marzotto επανέλαβε αυτό το κατόρθωμα το 1953, αυτή τη φορά φορώντας ένα πιο απλό κασμιρένιο πουλόβερ, αλλά πάντα με γραβάτα.

Η φετινή «ειδική έκδοση» του Mille Miglia ήταν η ιδανική χρονική συγκυρία για τη Chopard να «λανσάρει» τα εξής τρία διαφορετικά μοντέλα ωρολογίων:

*Mille Miglia 2017 Race edition

*Mille Miglia Classic XL 90th Anniversary Limited edition

*Mille Miglia Classic Chronograph

Mille Miglia – Chopard

Από το 1988 ο οίκος Chopard είναι «θεσμικός» εταίρος και επίσημος χρονομέτρης του θρυλικού αγώνα αυτοκινήτων Mille Miglia, του οποίου η ιστορία ξεκίνησε πριν από 90 χρόνια. Στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε από τις 18 μέχρι τις 21 Μαΐου 2017 συμμετείχαν 440 ομάδες, καλύπτοντας μια απόσταση 1.000 μιλίων (περίπου 1.600 χλμ.) σε μια ιστορική διαδρομή. Από την Brescia στη Ρώμη, μέσω Πάντοβα, Σαν Μαρίνο, Σιένα, Πάρμα και Βερόνα.

Ο αγώνας αφορά μόνο «ιστορικά» μοντέλα αυτοκινήτων, τα οποία είχαν κάποτε αγωνιστεί σε έναν από τους αγώνες που είχαν πραγματοποιηθεί μεταξύ 1927 και 1957. Πιστός σε αυτή την παράδοση, που ο ίδιος ξεκίνησε το 1988, ο Karl-Friedrich Scheufele, πρόεδρος της Chopard και λάτρης του σπορ, φέτος συμμετείχε με συνοδηγό τον Γάλλο πιλότο Romain Dumas. Για πρώτη φορά η Chopard είχε τέσσερα αυτοκίνητα στη γραμμή εκκίνησης και, σε συνεργασία με τη Scuderia Zagato και τον ιδιοκτήτη της Andrea Zagato, παλαιό φίλο της Chopard, σχηματίστηκε μια ενιαία ομάδα 18 αυτοκινήτων, η οποία πήρε το τρίτο βραβείο ανάμεσα σε 14 ομάδες. Η 35η έκδοση του «πιο όμορφου αγώνα στον κόσμο» ξεκίνησε κάτω από έναν ηλιόλουστο ουρανό και τα 440 πληρώματα ξεκίνησαν τον αγώνα από τη Viale Venezia στην Brescia. Φέτος ο Karl-Friedrich Scheufele αποφάσισε να τιμήσει τη συνεργασία της Chopard με την Porsche Motorsport οδηγώντας μια Porsche 550A Spyder RS δανεική από το μουσείο της Porsche.

Το Σάββατο 21 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο αγώνας, ακριβώς εκεί όπου ξεκίνησε, στη Viale Venezia. Στην πρώτη θέση βρέθηκαν οι Andrea Vesco και Andrea Guerini με μια Alfa Romeo 6C 1750cc GS Zagato του 1931. Στη δεύτερη θέση οι Luca Patron και Massimo Casale με μια O.M.665 Superba Sport 2000cc του 1925.

Στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ ανέβηκε το ζευγάρι της Chopard, Stefania Bianca και Giordano Mozzi, με μια Alfa Romeo 6C 1500 Gran Sport του 1933.

Popular
Recent
About Men