Dapper Dan| The value of building a brand driven by culture

“Culture is the wheels that drive fashion”

Dapper Dan

“Black fashion’s greatest treasure.” BET

“The original auteur of gangster chic.” GQ

“The Godfather of hip-hop fashion.” The Source

“A legent.” Chicago Tribune

«Εάν οι άνθρωποι δεν θαυμάζουν τον τρόπο που ντύνομαι, τότε δεν είναι δυνατόν να τραβήξω την προσοχή τους και να κερδίσω την εμπιστοσύνη τους. Μεγάλωσα σε μια φτωχή περιοχή ανατολικά του Χάρλεμ- δεν μπορώ να σκεφτώ ούτε έναν από τους φίλους μου εκείνη την εποχή που να μην έχουν τρύπες στα παπούτσια τους- έτσι πάντα είχαμε μια αγάπη για τα ρούχα. Αυτός ήταν ο καταλυτικός παράγοντας προκειμένου να ασχοληθώ με την μόδα τόσο έντονα.» Σε αυτά τα λόγια ο Dapper Dan εκφράζει την ιδιαίτερη προσωπικότητα και τον έντονο χαρακτήρα του. Ένας βετεράνος της μόδας, ένας σχεδιαστής που σκέφτεται “out of the box”, ένα fashion icon που έχει καθιερωθεί στον χώρο της μόδας. Μετέφερε το streetstyle από τους δρόμους του Χάρλεμ στο κόκκινο χαλί του Χόλυγουντ, ντύνοντας τους πάντες, από τους Salt-N-Pepa και τους Eric B. & Rakim μέχρι την Beyoncé και τον JAY Z.

Ο Daniel Day, ευρέως γνωστός ως Dapper Dan, γεννήθηκε το 1944 και ήδη από την ηλικία των 25 χρόνων, ξεκίνησε την δική του προσπάθεια να αναπτυχθεί στον χώρο της μόδας. Πολύ σύντομα κατάλαβε πως ο ίδιος αποτελούσε τον πιο σημαντικό παράγοντα προώθησης της δουλειάς του, μέσα από την εικόνα του εαυτού του. Οι απλές εμφανίσεις δεν είναι για τον Dapper μια επιλογή. Παντού και πάντοτε επιθυμεί την κομψότητα και το ιδιαίτερο στυλ, έτσι ώστε όπως ο ίδιος αναφέρει, να αποτελεί μια έμπνευση και για τους υπόλοιπους γύρω του.

Η σημασία της κουλτούρας και του πολιτισμού για τον Dapper ωστόσο δεν ξοδεύεται σε απλές αναφορές, αλλά πρεσβεύεται σε όλα τα επίπεδα και της εκφάνσεις της ζωής του. Ένα σημαντικό ταξίδι που πραγματοποίησε στην Αφρική μέσω ενός προγράμματος που ονομαζόταν «The Urban League», αποτέλεσε μεγάλη έμπνευση για εκείνον προκειμένου να υπηρετήσει επιστρέφοντας την μόδα, μέσα από μια αισθητική με έντονες επιρροές από το αφρικανικό στυλ.

Η πρώτη μπουτίκ που άνοιξε τις πόρτες της το 1982, του εξασφάλισε σημαντικά έσοδα , καθώς προσέφερε στην αγορά ρούχα τα οποία έφεραν την επωνυμία από πολύ μεγάλα brands της εποχής, σε πολύ χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τις «γνήσιες» δημιουργίες των οίκων. Αυτή η κίνηση υπήρξε εξαιρετικά ιδιοφυής για την επιτυχία του Dapper, καθώς για τους ράπερς και τους καλλιτέχνες της περιοχής ήταν πολύ σημαντικό να δείχνουν μια εικόνα απαλλαγμένη από την φτώχεια και την μιζέρια, μια εικόνα που αντανακλούσε μια καλύτερη κοινωνικοοικονομική θέση από εκείνη που είχαν πραγματικά. Έτσι σταδιακά ο Dapper κατάφερε και εδραιώθηκε σαν fashion icon όλων των ράπερς της εποχής, ενώ μεγάλα συγκροτήματα της περιόδου εκείνης όπως οι SaltNPepa, Run D.M.C., Public Enemy και  Fat Boys φορούσαν τις δημιουργίες του. Ωστόσο, τα πράγματα δυσκόλεψαν στην συνέχεια, καθώς η παράνομη και αλόγιστη χρήση των λογότυπων από μεγάλα brands όπως από τους οίκους Louis Vuitton, Fendi και Gucci, οδήγησε σε μηνύσεις για τα πνευματικά τους δικαιώματα, με αποτέλεσμα το 1992 να αναγκαστεί να διακόψει την λειτουργία του καταστήματός του, χωρίς την δυνατότητα να το θέσει πάλι σε λειτουργία.

Φυσικά για μια προσωπικότητα όπως ο Dapper, αυτό δεν θα μπορούσε να είναι το τέλος της καριέρας του. Έτσι προς έκπληξη του χώρου της μόδας, υλοποιήθηκε μια εξαιρετική συνεργασία τον Ιανουάριο του 2018, μεταξύ του ιταλικού οίκου Gucci και του Dapper, μια ιδέα η οποία είχε τεθεί στο τραπέζι ήδη από το 2017. Η νέα υπερπολυτελής μπουτίκ, άνοιξε στην Lenox Avenue, στην οποία εργάζεται και ο γιος του Jelani Day. Το κτίριο περιλαμβάνει τρία επίπεδα, με τον δεύτερο όροφο να αποτελεί έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο με μεγάλη πολυτέλεια και βελούδινα υφάσματα, ο οποίος προορίζεται για τους VIP πελάτες,  όπως τον Jay-Z και την Beyoncé, ενώ στο υπόγειο βρίσκεται ο χώρος στον οποίον οι ιδέες του Dapper παίρνουν πνοή και γίνονται πραγματικότητα.

Στην νοοτροπία του Dapper όσον αφορά την διαχείριση της εικόνας του brand του, έχει πολύ μεγάλη σημασία η προσέγγιση στους πελάτες και η ευγένεια με την οποία αντιμετωπίζει τον καθένα ξεχωριστά. Ο ίδιος έχει αναφέρει πως τα μεγάλα brands στο παρελθόν δεν είχαν καλή εικόνα όσον αφορά το να δείχνουν την δέουσα προσοχή και ευγένεια που αξίζει σε όλους αδιακρίτως. Για τον Dapper o κάθε πελάτης που θα μπει στο κατάστημά του θα είναι το ίδιο σημαντικός. Θα ανοίξει την πόρτα να τους υποδεχτεί χαμογελαστός, θα τους επικοινωνήσει την θετική του ενέργεια και θα τους κάνει να νιώσουν ξεχωριστοί.

Πολλές φορές σε κάποιους πελάτες ζητάει να φέρουν μαζί τους ενδεικτικά κάποιο δικό τους ρούχο με το οποίο νιώθουν άνετα προκειμένου να προσαρμόσει ακριβώς σε αυτό τις δημιουργίες του, καθώς όπως αναφέρει, το να έχεις τις ακριβείς διαστάσεις από έναν πελάτη δεν σημαίνει πως το αποτέλεσμα θα είναι απολύτως ικανοποιητικό για τον κάθε ένα ξεχωριστά. Κάποιοι επιθυμούν ένα πιο χαλαρό και κάποιοι άλλοι ένα πιο αυστηρό στυλ, και ένας σχεδιαστής με την αντίληψη του Dapper δεν θα μπορούσε να παράγει απλώς ρούχα. Πρέπει να δημιουργεί αισθήσεις έντονες και εικόνες ιδανικές.

Όσον αφορά τα υλικά και τις συνθέσεις που δημιουργούνται στα πλαίσια της νέας συνεργασίας, είναι κοντά στις δημιουργίες με τις οποίες ο Dapper ξεκίνησε την καριέρα του και αποτελούν έναν φόρο τιμής στο Χάρλεμ. Ουσιαστικά όπως εξηγεί ο ίδιος ο σχεδιαστής, ο ίδιος είναι πάρα πολύ ευχαριστημένος καθώς ο οίκος θα του παρέχει όλα τα απαραίτητα υλικά σε υψηλή ποιότητα και στο ιδιαίτερο δημιουργικό στυλ του σχεδιαστή.

Ωστόσο, στα πλαίσια του σκανδάλου που ξέσπασε σχετικά με τον οίκο Gucci μετά το λανσάρισμα ενός μαύρου πουλόβερ  εξαιτίας του οποίου κατηγορήθηκε για ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι σχέσεις μεταξύ του οίκου και του σχεδιαστή είναι και πάλι τεταμένες. Ο σχεδιαστής μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Ίνσταγκραμ άσκησε αυστηρή κριτική στον οίκο, και δήλωσε πως ο οίκος θα πρέπει να λογοδοτήσει όπως και τελικά έγινε, με την ακόλουθη απόσυρση της συγκεκριμένης δημιουργίας.

 

 

 

Popular
Recent
About Men
error: MANCODE CONTENT IS PROTECT