Alessandro Michele: O κύριος Gucci

της Κέλλυς Σταυροπούλου

Ποια είναι τα πιο βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον Alessandro Michele; Ότι είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci σαφώς. Ό,τι έχει μακριά μαύρα μαλλιά και μούσι -κάποιοι λένε ότι θυμίζει τον Ιησού. Ό,τι είναι ταλαντούχος και χαλαρός και φίλος με τον Jared Leto. Είναι αυτές οι πιο κλισέ πληροφορίες για τον σταρ του ιταλικού οίκου; Ας πούμε και ότι μεγάλωσε στη Ρώμη μ’ έναν πατέρα με ελεύθερο πνεύμα που εργαζόταν ως τεχνικός στην Alitalia και με μια μητέρα που είχε εμμονή με το Χόλυγουντ και το γκλάμουρ. Οι πρώτες του μνήμες, στα 80’s, από τον οίκο Gucci, ήταν ότι συμβόλιζε τον πλούτο και ότι ταυτιζόταν με την έννοια του jet-set. Ο ίδιος κάνοντας μια αναδρομή έχει σχολιάσει ότι ο εμβληματικός οίκος άρχισε να του φαίνεται «σκονισμένος» και παλιακός, μέχρι που τα ηνία πήρε ο Tom Ford που τα έκανε όλα «φαντασμαγορικά, λαμπερά, καλαίσθητα, σέξι». Εκείνη την εποχή θυμάται να αγοράζει ένα παντελόνι Gucci και να αισθάνεται σαν τον Mick Jagger.

Με αυτές τις μνήμες, λίγα χρόνια μετά, συνάντησε ο ίδιος τον Tom Ford και πήρε τον δικό του πρώτο ρόλο στην ιστορία του οίκου ως σχεδιαστής αξεσουάρ. Δύο χρόνια μετά ο Tom Ford αποχώρησε και ανέλαβε η Frida Giannini, της οποίας έγινε βοηθός το 2011. Τέσσερα χρόνια μετά ο Marco Bizzari, CEO του οίκου, του ανέθεσε την καλλιτεχνική διεύθυνση με την «εντολή» να ανανεώσει τα σχέδια της Giannini. Όπως και έκανε. Με έναν δικό του ιδιοσυγκρασιακό τρόπο επανεφηύρε τους αισθητικούς κανόνες του Gucci. Όσο επέμεινε η Giannini στο να ενώσει τα δύο GG στο λογότυπο και να συνδυάσει το πράσινο με το κόκκινο, τόσο εκείνος εστίασε σε μια αντισυμβατική, ρομαντική, σκεπτόμενη, σοφιστικέ προσέγγιση. Και έτσι φτάσαμε στο φρέσκο DNA του οίκου και σε μια εντυπωσιακά υψηλή άνοδο των εσόδων του. «Εισήγαγα κάποια στοιχεία που χρειαζόταν ο κόσμος από τον οίκο, όσο κι εγώ ο ίδιος. Όπως η ελευθερία, η άνεση να είσαι ο εαυτός σου. Εκκεντρικότητα σημαίνει προσωπικότητα» έχει πει ο Michele σχολιάζοντας τη μαξιμαλιστική του στυλιστική προσέγγιση. Και μέχρι εδώ έχουμε πει μόνο τα βασικά. Έχουμε επιχειρήσει μια πρώτη γνωριμία μαζί του.

Αν μπούμε λίγο πιο βαθιά, θα ανακαλύψουμε την ζηλευτή χημεία του με τον CEO, Marco Bizzari, που ήταν ο πρώτος που του έδειξε εμπιστοσύνη και του άνοιξε όλο το πεδίο για να εκφραστεί δημιουργικά. Πρόκειται για μια σχέση υποδειγματική σε ό,τι αφορά τη συνεργασία μεταξύ επιχειρηματία και δημιουργού και τη θετική αλληλεπίδραση που μπορεί να έχει το business plan με το καλλιτεχνικό όραμα -ειδικά όταν μιλάμε για ένα fashion brand. Το 2017 ο Michele μείωσε τον αριθμό των σόου συνδυάζοντας τις γυναικείες με τις ανδρικές συλλογές. Τον περασμένο Μάιο ο Bizzari πήγε την ιδέα ένα βήμα παραπέρα, αποφασίζοντας μαζί του ο οίκος Gucci να κάνει μόνο δύο σόου ετησίως! «Αισθανόμουν άβολα να δείχνουμε κάτι νέο κάθε 2-3 μήνες. Η δημιουργικότητα χρειάζεται χρόνο. Δεν μπορείς να πιέζεσαι να κάνεις κάτι απλώς για να το κάνεις σε μια τέτοια συχνότητα» είχε σχολιάσει ο Michele αναφέροντας και τη «σπατάλη» στη βιομηχανία της μόδας και των επιπτώσεων που έχει αυτή στο περιβάλλον.

Ο Νοέμβριος είναι σπουδαίος μήνας για τον οίκο Gucci και για τον ίδιο. Αφενός ανοίγει η αυλαία για την πολυ-αναμενόμενη ταινία House of Gucci, αφετέρου ο οίκος κλείνει 100 χρόνια. «Το brand Gucci χρειάζεται διαρκώς νέο αίμα. Έτσι μένει ζωντανό. Όταν σκεφτόμουν τα φετινά εκατοστά του γενέθλια, έλεγα ας γιορτάσουμε αυτό το μωρό που γεννιέται κάθε χρόνο. Μια μέρα θα τελειώσουν όλα για μένα και κάποιος άλλος θα συνεχίσει το όμορφο ταξίδι του Gucci. Ελπίζω να είναι τόσο παθιασμένος όσο εγώ γιατί χρειάζεται να βάλεις πολύ αγάπη αν θες να δημιουργήσεις κάτι» λέει ο Alessandro Michele.

Photo Credit: Gucci

Popular
Recent
About Men