The Influencers

του Μισέλ Νικολαρέα

Ο Ralph Lauren δεν δημιούργησε trends που θα έσβηναν ύστερα από έξι μήνες. Δημιούργησε τρόπο ζωής

Τηλεοπτική σειρά των 70s θυμίζει λίγο ο τίτλος της στήλης «The Influencers». Φυσικά, με πρωταγωνιστή τον Michael Kane στον ρόλο ανθρώπου που με το έργο του δημιουργεί τάσεις, κουλτούρα, μόδα, συμπεριφορές.

Το κοινό όλων όσων θα παρουσιάσει η στήλη είναι ότι άλλαξαν τα δεδομένα και επηρέασαν όλους εμάς, συχνά χωρίς ούτε εμείς να το καταλάβουμε.

Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα logos παγκοσμίως (το αλογάκι του polo) κατάφερε, σε μια Αμερική που πάντα αισθανόταν μειονεκτικά μπροστά στο κύρος και στη φινέτσα της ευρωπαϊκής κουλτούρας, να γίνει ο βασιλιάς της αμερικανικής μόδας, όταν οι λέξεις «αμερικανική» και «μόδα» στην ίδια πρόταση ήταν σχήμα οξύμωρο.

Η ιδέα ήταν απλή: τζιν, chinos, πικέ μπλουζάκια.

Αυτό που κάνει τον Ralph Lauren να ξεχωρίζει και τον κάνει «influencer» είναι ότι πήρε αυτά τα απλά συστατικά και, παντρεύοντας το «country chic» με το «urban bohemian», δημιούργησε μια συνταγή επιτυχίας, ντύνοντας με τα ρούχα του ολόκληρο τον πλανήτη. Από τα Hamptons μέχρι τις Σπέτσες, όλοι οι γόνοι, αλλά και αυτοί που θέλουν να φαίνονται «γόνοι» εδώ και τρεις δεκαετίες φορούν την ίδια «στολή»: βερμούδα, μπλουζάκι πόλο και πλεκτό πουλόβερ στους ώμους. Αυτό σημαίνει να είσαι «influencer».

Στον διαφημιστικό πόλεμο με τους ανταγωνιστές του στην αγορά των τζιν, τους Calvin Klein και Paul Marciano της Guess, στη δεκαετία του ’80, όταν αμφότεροι είχαν επιλέξει σύμβολα του σεξ για τις καμπάνιες τους (Μπρουκ Σιλντς για την CK και Αν Νικόλ Σμιθ για την Guess), ο RL ξεχώρισε ποζάροντας ο ίδιος με ένα τζιν μπουφάν και γραβάτα. Με αυτή την απλή κίνηση «ματ» έκανε ίσως την πρώτη «πολιτική δήλωσή» του μέσα από τη μόδα, αφορίζοντας την υποκουλτούρα του MTV που είχε καταλάβει τις ΗΠΑ.

Κατάφερε να γίνει ο ίδιος το καλύτερο μοντέλο για τα ρούχα του και να αυτοανακηρυχθεί σε «all american idol», κάνοντας τα αρχικά «RL» σύμβολο του αμερικανικού ονείρου: επιτυχία, πλούτος, οικογένεια. Όταν, δε, σε επίσημη εκδήλωση στο Upper East Side εμφανίστηκε φορώντας σμόκιν με καουμπόικες μπότες, τάραξε τα νερά των Αμερικανών σνομπ, που πάντα αντέγραφαν το ευρωπαϊκό κατεστημένο. Ξαφνικά, ο «βλάχικος» Νότος απέκτησε γοητεία και χιλιάδες γιάπηδες (young urban professionals) άλλαξαν τα λεπτά χειροποίητα σκαρπίνια τους με τις μπότες που άλλοτε κορόιδευαν.

Αυτό σημαίνει να είσαι «influencer»

Από το 1967, όταν παρουσίασε την πρώτη συλλογή του από γραβάτες, ο influencer δεν έχει σταματήσει να δημιουργεί, γιατί η ραχοκοκαλιά ενός ανθρώπου που έχει τη δύναμη να ασκεί επιρροή είναι η δημιουργία. Και ο RL, εκτός από influencer, είναι πρωτίστως δημιουργός. Λάνσαρε μια σειρά από αρώματα, που από μόδα έγιναν κατεστημένο. Το άρωμα Polo έχει το ρεκόρ πωλήσεων σε μια πολύ δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά, όπου κάθε χρόνο παρουσιάζονται παραπάνω από 300 νέα αρώματα.

Ο influencer RL δεν δημιούργησε trends που θα έσβηναν ύστερα από έξι μήνες. Δημιούργησε τρόπο ζωής. Μια σχολή που πολλοί προσπάθησαν να αντιγράψουν, ανεπιτυχώς τις περισσότερες φορές. Το έργο του RL είναι τεράστιο και ολοκληρωτικό: εκτός από τη βιομηχανία ένδυσης, επεκτείνεται και σε είδη σπιτιού, επίπλωσης, διακόσμησης, από αρωματικά κεριά, κουρτίνες, σεντόνια, πετσέτες, μέχρι χειροποίητα πλακάκια μπάνιου. Έχει βάλει τη διακοσμητική υπογραφή του σε εργένικα lofts χρηματιστών στο Μανχάταν, σε επαύλεις πετρελαιάδων στο Χιούστον, ακόμα και σε ιδιωτικά lear jets.

Έπειτα από 50 χρόνια σκληρής εργασίας, στις 29 Σεπτεμβρίου 2015 ο RL αποσύρθηκε από το τιμόνι της διοίκησης της αυτοκρατορίας του, με την περιουσία του να αποτιμάται στα 6 δισ. δολάρια, και μπορεί πλέον να απολαύσει την ιδιωτική συλλογή σπάνιων αυτοκινήτων που διαθέτει. Ούτως ή άλλως, η εταιρία του λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένη Rolls Royce!

T1687475_17

 

Popular
Recent
About Men